Maandelijks energierapport.
Als je een slimme meter (die uitleesbaar is) hebt, krijg je automatisch aan het eind van elke maand van ons een maandelijks energierapport. Dit is ook wel bekend als ‘Verbruiks- en kostenoverzicht’. Hiermee kan je precies zien wat je verbruikt hebt en heb je meer grip op je energiekosten.
Elke maand ontvang je een mailtje wanneer het nieuwe energierapport klaar staat in Mijn Gewoon.
Ik krijg geen maandelijks energierapport?
Het maandelijkse energierapport kunnen we alleen opmaken door middel van jouw meterstanden. Ontvang je ‘m niet? Dan is jouw meter waarschijnlijk niet uitleesbaar. Je hebt de ‘ouderwetse’ analoge meter of je hebt een slimme meter die niet uitleesbaar is.
Heb je een meter die wel uitleesbaar is en krijgt je alsnog geen energierapportages? Dan is er mogelijk een storing. De volgende maand proberen we ‘t gewoon opnieuw.
Let op: het gaat om verbruiksafhankelijke kosten.
Het rapport toont alleen de kosten die te maken hebben met wat je hebt verbruikt. Verbruiksafhankelijke kosten dus. Dit is het leveringstarief, het energiebelastingtarief, het opslag duurzame energie- en klimaattransitie-tarief en de 21% btw-kosten. Bij elkaar ook wel het ‘all-in tarief’.
Wat willen we hiermee zeggen? Het laat niet alle kosten van het termijnbedrag zien. Maandelijkse vaste leveringskosten, netbeheerkosten en vermindering energiebelasting komen er nog bij elke maand.