Waarom is mijn termijnbedrag aangepast?

Aangepast na contractaanbod.

Het termijnbedrag dat op de contractaanvraagbevestiging staat vermeld is gebaseerd op het verbruik dat je hebt opgegeven (of hebt laten schatten) tijdens de aanvraag van je contract. Na jouw aanmelding kunnen wij bij de netbeheerder het standaard jaarverbruik van het leveringsadres opvragen. Wijkt dit teveel af van wat je hebt opgegeven? Dan kan het zijn dat wij jouw termijnbedrag aangepast hebben.

Dat het termijnbedrag omhoog of omlaag is geschroefd kan verwarrend zijn. Maar we doen dit om te voorkomen dat je uiteindelijk niet teveel bijbetaalt of juist teveel terugkrijgt.

Aangepast na jaarnota.

Na de start van levering ontvang je elke 12 maanden een jaarnota. Op basis van het verbruik op je jaarnota berekenen wij automatisch een passend termijnbedrag voor het komende jaar. Deze zal lager uitvallen indien je in het afgelopen jaar minder energie verbruikt hebt, of andersom. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan.

Aangepast n.a.v. het verlaagde btw-tarief.

In de periode van 1 juli t/m in ieder geval 31 december 2022 verlaagd het kabinet het btw-tarief van 21% naar 9%. Je termijnbedrag wordt per de termijnnota van juli automatisch verlaagd. Je leest er hier meer over.

Termijnnota toch zelf weer wijzigen?

Dat kan. Maar zorg er voor dat je een logisch termijnbedrag kiest. Eentje die bij je gemiddelde verbruik past. Zo voorkom je dat je aan het einde van het jaar moet bijbetalen of juist teveel terugkrijgt. Log in op Mijn Gewoon en pas je termijnbedrag aan onder ‘Termijnbedrag’.

Was deze informatie behulpzaam? *