Jaarnota.

Aan het einde van elk contractjaar (elke 12 maanden) ontvang je van ons een jaarnota. Hierin staat de energie die je in het afgelopen contractjaar in totaal hebt verbruikt. Op basis hiervan kunnen we berekenen in hoeverre jouw termijnbedrag de kosten heeft gedekt, en of je nog moet bijbetalen of juist geld terugkrijgt. Ga je een nieuw contractjaar in? Dan zou het kunnen dat we jouw termijnbedrag automatisch hebben aangepast naar een bedrag dat passend is voor jouw verbruik.

Waar blijft m’n jaarnota?

Je ontvangt je jaarnota binnen 6 weken nadat we jouw laatste meterstanden hebben ontvangen. Het meterstandenverzoek ontvang je vanzelf rond het einde van het contractjaar. Indien je een slimme meter hebt die uitgelezen kan worden, hoef je je meterstanden uiteraard niet door te geven. In het laatste geval is de kans groot dat je sneller de jaarnota ontvangt.

Moet je bijbetalen?

Het kan gebeuren dat je meer energie hebt verbruikt dan aan het begin is ingeschat. In dat geval is jouw termijnbedrag niet dekkend geweest en moet je bijbetalen. Om dit te voorkomen is het aan te raden om je verbruik goed in de gaten te houden en daar je termijnbedrag op aan te passen.

Maar het kan ook liggen aan het volgende:

  • Het termijnbedrag is verlaagd terwijl het verbruik niet omlaag is gegaan
  • Je hebt minder stroom teruggeleverd dan verwacht of ingeschat
  • De meterstanden die je aan ons hebt doorgegeven zijn niet juist
  • We geen meterstanden doorgekregen en hebben daarom de standen moeten schatten op basis van het gemiddelde jaarverbruik.

Krijg je geld terug?

Dat is lekker! Je hebt niet alleen een zakcentje verdient, maar bent ook zuiniger geweest. Je ontvangt het bedrag binnen 2 weken na de jaarnota op jouw rekening.

Betalingsregeling treffen.

Soms lukt het niet om alles in één keer te betalen. We komen graag samen met jou tot een oplossing. In sommige gevallen kunnen we een betalingsregeling treffen.

Was deze informatie behulpzaam? *