Waarom is mijn termijnbedrag anders dan verwacht?

Je daadwerkelijke verbruik verschilt teveel met wat je hebt opgegeven.

 Het termijnbedrag dat op de contractaanvraagbevestiging staat vermeld is gebaseerd op het verbruik dat je hebt opgegeven (of hebt laten schatten) tijdens de aanvraag van je contract. Na jouw aanmelding kunnen wij bij de netbeheerder het standaard jaarverbruik van het leveringsadres opvragen. Wijkt dit teveel af van wat je hebt opgegeven? Dan kan het zijn dat wij jouw termijnbedrag aangepast hebben.

Dat het termijnbedrag omhoog of omlaag is geschroefd kan verwarrend zijn. Maar we doen dit om te voorkomen dat je uiteindelijk niet teveel bijbetaalt of juist teveel terugkrijgt.

Termijnbedrag toch zelf weer wijzigen?

Dat kan. Maar zorg er voor dat je een logisch termijnbedrag kiest. Eentje die bij je gemiddelde verbruik past. Zo voorkom je dat je aan het einde van het jaar moet bijbetalen of juist teveel terugkrijgt. Log in op Mijn Gewoon en pas je termijnbedrag aan onder ‘Termijnbedrag’.

Het termijnbedrag kan anders zijn in de eerste maand.

Als de levering niet op de 1e van de maand start dan wordt jouw eerste nota berekend naar rato van het aantal kalenderdagen.

Was deze informatie behulpzaam? *