Contract opzeggen of annuleren.

Je gaat ons niet verlaten, toch? :(

Als je klant wil worden bij een andere energieleverancier, of als je verhuist naar een andere woning waar al een energiecontract is afgesloten, kan je jouw huidige energiecontract opzeggen. Je hebt bij een vast contract een opzegtermijn van 30 dagen (als je buiten je bedenktermijn zit). Zorg er dus voor dat je ’t ruim van tevoren doorgeeft.

Je kan je contract (buiten de bedenktermijn) opzeggen in Mijn Gewoon > Mijn Producten. Als je overstapt naar een andere energieleverancier hoef je je contract niet op te zeggen. Dit wordt geregeld door de leverancier waar je je nieuwe contract hebt afgesloten. Lees hier meer over overstappen en verhuizen.

Voortijdig je contract beëindigen.

Wil je je contract laten stoppen op een datum die vòòr de einddatum van je contract ligt? Houd dan rekening met een opzegvergoeding. Je vindt hier alle informatie hierover.

Variabel contract? Dan zit het anders.

In de volgende gevallen heb je een variabel contract:

  • Je hebt hiervoor gekozen bij het afsluiten van je contract
  • Je hebt jouw vast contract niet opgezegd of verlengd. Na de einddatum gaat deze dan automatisch over naar variabel.

Bij een variabel contract gelden andere voorwaarden. Zo betaal je hier geen opzegvergoeding als je weggaat.

Annuleren binnen de bedenktermijn.

Vanaf het moment dat je je contractbevestiging per e-mail ontvangen hebt gaat je bedenktermijn van 2 weken in. Dit betekent dat je in deze periode zonder gedoe kosteloos je contract kunt annuleren. Dit wordt ook wel een herroeping genoemd. Wil je contract herroepen? Klik op onderstaande knop.

Was deze informatie behulpzaam? *